Vår julskinka har rymt...

Eller nej! Kanske inte riktigt sant. ;)
Men den vart tillagad igårkväll. Himmel så gott det blev. Tyvärr hade vi inte fått tag i en så jättebra skinka. Det är väldigt mycket fett i den vi köpte. Men men.. Det går ju att pilla bort. I år var vi lite lata, vi köpte en färdigkokt skinka. Men det är julskinka det också. ;)
 
Jag började med att försöka ta bort det (ursäkta ordvalet) jävla nätet! Jag fattar inte varför de måste vara sånt där nät på. När man dra av de så skvätter det och det är bara jäkligt. Jag röstar för att bojkotta nät på skinka. ;)
 
Efter kampen med nätet så skar jag bort svålen och som sagt var det väldigt mycker fett på den. Så jag tog bort endel fett från den också. Sen la jag den i en ungsfast form.
 
 
Ställde skinkan åt sidan en liten stund. Medan jag knäckte två ägg och delade på gulan och vitan.
 
 
Sen hällde jag i ca 1 dl grovkornig senap och 2 msk strösocker. Sen vispade jag runt det lite lätt.
 
 
Sen hällde jag smeten på skinkan och efter det störde jag på ströbröd över. (som jag glömde att ta kort på)
 
In i ugnen som redan var uppe i 200 grader, över- och undervärme. Där trivdes skinkan väldigt bra i ca. fem minuter och efter det 200 grader, på grill i ytterligare ca. fem minuter. För att få lite härlig färg på det hela. =)
 
 
Ja, nu kan ni ju lätt gissa vad det blev till middag hemma hos oss igårkväll. ;)
 
Såklart vart det julskinkesmörgås och varmchoklad. Till det så satt vi i soffan och mös och kollade på julkalendern. =D
 
 
Nomnomnom...

Kommentera här: